Wycieczka klas siódmych

Przez trzy dni uczniowie klas siódmych mieli okazję poznawać ciekawe zakątki Polski, integrować się i przede wszystkim dobrze bawić podczas wycieczki szkolnej.

Wieliczka

Pierwszym z odwiedzonych miejsc była Kopalnia Soli „Wieliczka”. Wąskimi korytarzami zeszliśmy 135 metrów pod ziemię, by poznać sekrety podziemnego świata. Podziwialiśmy solankowe jeziora i podziemne komory, w tym Kaplicę św. Kingi. Poznaliśmy dawne narzędzia i maszyny górnicze oraz stosowane w przeszłości metody wydobycia i transportu soli.

Kilkusetkilometrowa podróż autokarem i dwugodzinny spacer pod powierzchnią ziemi w niskiej temperaturze kopalni nie zmęczyły uczniów – wieczorem po zakwaterowaniu w hotelu w Dobczycach wszyscy znaleźli siły na długie rozmowy i integrację.

Kraków

Drugi dzień wycieczki rozpoczął się aktywnie. Celem zwiedzania stał się Kraków. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od Wawelu i wspólnego zdjęcia przed Smoczą Jamą. Następnie przeszliśmy na dziedziniec i wysłuchać historii tego miejsca. W Katedrze Wawelskiej mogliśmy podziwiać bogactwo zdobień i nagrobki królów Polski. Weszliśmy też do krypt pod katedrą, gdzie znajdują się groby królów. Niezapomnianych przeżyć dostarczyło wejście na Wieżę Zygmuntowską i dotknięcie serca Dzwonu Zygmunta. Podobno życzenia, o których wtedy pomyśleliśmy, mają duże szanse na spełnienie…

Następnie spacerkiem dotarliśmy na Rynek Starego Miasta, gdy akurat wybiło samo południe. Wysłuchaliśmy hejnału odegranego z Wieży Mariackiej i pomachaliśmy hejnaliście. A zatem, jak głosi legenda, wrócimy jeszcze wiele razy do Krakowa. Później zwiedziliśmy Kościół Mariacki, gdzie mieliśmy okazję podziwiać ołtarz Wita Stwosza.

Po drobnych zakupach w Sukiennicach udaliśmy się do Collegium Maius – najstarszego budynku Akademii Krakowskiej, gdzie mieści się Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Inwałd

Z miasta Kraka udaliśmy się do Inwałdu. Tu zostaliśmy oprowadzeni po zamku, gdzie dowiedzieliśmy się, jak się żyło w średniowieczu. Najwięcej emocji wzbudziła wizyta w średniowiecznych salach tortur – po części za sprawą charyzmatycznego przewodnika, który każde z urządzeń do torturowania „testował” na uczniach.

Po zwiedzeniu warowni udaliśmy się w podróż… dookoła świata. Park Miniatur „Świat Marzeń” to miejsce, w którym podziwialiśmy miniaturowe budowle charakterystyczne dla m.in. Australii, Grecji, Włoch, Chin, Francji, Meksyku. Stanęliśmy m.in. pod Wieżą Eiffla, na placu św. Piotra, pod Bramą Brandenburską, koło Muru Chińskiego.

Wieczorem w hotelu zorganizowaliśmy strefę kibica, by wspólnie obejrzeć mecz piłki nożnej Polska – Belgia rozegrany w ramach Ligi Narodów.

Wadowice

Ostatniego dnia, w drodze powrotnej, zatrzymaliśmy się w Wadowicach. Tu zwiedziliśmy Muzeum Dom Rodzinny Jana Pawła II, gdzie nowoczesna, multimedialna wystawa przybliżyła nam postać papieża – jego dzieciństwo, młodość, działalność i nauczanie – a także zabrała nas w podróż w czasie, podczas której mogliśmy poznać historię Polski od lat 20. do współczesności.

Po krótkiej modlitwie w bazylice podczas spaceru po wadowickim rynku mogliśmy skosztować kremówek – słynnego ciasta, o którym wspominał Jan Paweł II jako o swoim ulubionym.

Pełni wrażeń wróciliśmy do Sokołowa, umilając sobie podróż rozmowami, oglądaniem filmu, słuchaniem muzyki i wspólnym śpiewaniem.